Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
En introduktion till islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


Lys i mörkret!

Profetisk budbärare: Åke Forslin
Datum: 2003/12/25
Källa: Bed.nu

Herren varnar för ett mörker över landet men ett folk som vandrar nära Herren skall få se stora saker hända som svar på enhet och bön.

Mitt folk säger Herrens Ande, det stundar svåra tider bland mitt folk i detta land inom en mycket kort tid. Allt kommer att förändras till ett mörker. Men de som vill ställa sig i armén av dem, som vill leva i min närhet, skall få leda ett folk från mörker till ljus.

Det viktigaste är att ni har olja i era lampor så att ni med dem kan lysa i mörkret och se vad som är där. Det är många av mina barn som har hamnat i mörker i sina liv, men säger Herren de är värdefulla i mina ögon och måste ledas åter till mig, innan jag kommer tillbaka till er.

Det är många som sett saker ske framför sig men inte ingripit utan dömt egna domar, säger Herren. Men ni skall få det svårt om ni inte böjer era knän och förlåter dem som ni i era tankar dömt. Jag vill att detta år som nu kommer (2004) skall bli ett år då mina tjänare och tjänarinnor ödmjukar sig inför mitt ansikte och verkligen lever i försoning med allt mitt folk som jag kallat att utföra olika uppdrag i min församling, säger Herrens Ande.

Försvara landet

Jag ser i min ande ordet försvar flera gånger. Det kommer så stark till mig att ett stormaktsinflytande håller på att smyga sig in i landet för att beröva folket friheten. Det är Guds folks uppgift att försvara landet och folket.

Det finns ett folk från länder som levt i svårigheter under många årtionden. De har nu börjat att leva i stor tacksamhet för vad jag har gjort för dem, säger Herren. Deras hjälp till er kan ej ske på det sätt som ni hjälpt dem men vad de har, ger de till er. De ber hängivet att jag skall ge er hjälp med beskydd i den tid som är och kommer, säger Herren. Deras böner har byggt upp ett speciell andligt beskydd för landet som endast får användas när allt känns hopplöst i andevärlden.

Det är starka andemakter som försöker att ta sig in i landet och slå ner folkens liv med sjukdomar som leder till döden. Nu är det viktigt att mitt folk inte bara står och ser på vad som händer och lyssnar på eländet utan ropar till mig så skall jag bönhöra er och låta min läkedom bli utgjuten bland de som lider.

Här är det även viktigt att oljan inte saknas i din utrustning, som du alltid skall bära i din kallelse, för att vara en god soldat i striden. Jag manar dig att alltid ha på dig den andliga vapenrustningen i den kommande tiden, säger Herrens Ande. Så skall jag låta stora under ske bland mitt folk.

Herren söker ett överlåtet folk

Du min utvalda, som känt dig utslagen, dig vill jag uppsöka speciellt i den tid som nu är. Det som du upplever vara svårt kommer ej från mig, säger Herrens Ande. Jag skall laga din vapenrustning med varsamhet. Jag vill att du åter kommer in i min glädje och smörjelse för din tjänst i den kommande tiden.

Jag behöver ett folk som vill vandra nära mig, säger Herren, oberoende vad som sker och utförs på olika håll i min församling – ett folk som vill göra det jag manar dem till, ibland med få, ibland med många stående sida vid sida. Då skall jag låta stora saker ske bland mitt folk, säger Herren.

Det har varit en tid av andlig förlamning bland mitt folk, säger Herren, ett folk som inte vågat förlita sig på vad jag vill göra utan inbillat sig att de varit starka i sin egen kraft säger Herren.

Herrens älskar er alla så mycket och vill ge er ett speciellt beskydd från allt som vill slå ner och beröva er frihet i er tjänst.

Amen.