Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
En introduktion till islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


En fin virkad duk

Profetisk budbärare: Broder Peter
Datum: 2007/4/21
Källa: Sanningen om islam

Den 19/1 -07 hade jag en syn och jag såg en fin virkad duk. Synen handlar om Sveriges situation om tio år. Om domen får slå fullt ut innebär det att Sverige inte längre kommer att vara ett land i fred, utan i krig. Bed för folkets omvändelse, bed att Gud förbarmar sig över nationen och förlåter de många överträdelser som Sverige gjort sig skyldig till.

Man har byggt ett torn i Sverige som sträcker sig ända upp mot Guds rike. Man tror att egna ansträngningar skulle vara värt någonting, både inför sig själva, men också inför Gud. Allt detta ska raseras. Det ska göras om intet. Det är endast Jesu försoning som kan föra en människa inför Gud. Ingenting annat godkänns.

Den virkade duken representerar många års hårt arbete bland Guds folk. Dessa år har inte burit någon god frukt. Därför kommer Herren att hugga av trädet i hopp om att ett nytt träd ska planteras. Det är upp till folket att omvända sig och nu kommer omständigheter som kommer att göra det möjligt. Inte längre kommer man att föra intellektuella debatter om rätt och fel. Nu kommer man att föra debatter om liv och död.

Se och hör, säger Herren. Jag vill se nya människor springa fram, Jag vill se de unga inom politiken och inte utanför, Jag vill att Mitt folk reser sig och tar sitt ansvar för Sverige. Mitt folk är ingen svans, Mitt folk är ett huvud i alla sammanhang. Mitt folk ska leda detta land till seger. Även om svåra tider kommer, även om förföljelse kommer så är ni kallade att vara över omständigheterna och inte offer. Jag ska göra er till ledare, Jag ska leda er till seger, ty i Honom, i Jesus, är segern redan vunnen. Amen.