Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
En introduktion till islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


Små fötter med svartmålade naglar

Profetisk budbärare: Broder Peter
Datum: 2007/1/14
Källa: Sanningen om islam

I en syn den 19/8 -06 såg jag två små fötter med svartmålade naglar. Denna syn talar om ett liv i utanförskap. Många kristna upplever sig vara under ständigt hot, utfrysna och utan gemenskap. Det finns styrka i tvåsamhet och svaghet i ensamhet. Herren uppmanar de sina, som lever i denna situation, att bryta med sitt gamla liv, gamla vanor och ett inrutat mönster. Det ger ingen frukt, säger Herren. Utvecklingen står stilla. Jag har kallat er, säger Herren, till att föröka er, till att uppfylla jorden, inte till ett liv i ensamhet och isolering. Jag kommer att hjälpa er att bryta med ert gamla liv och Jag kommer att ge er ett nytt liv, säger Herren. Ni ska få dubbel välsignelse om ni lyder Mig. Res er upp, tag fasta på Mitt Ord och följ Mig. Jag sviker er aldrig. Ge upp ert liv och ni ska finna ert liv.

Tillägg: Jag berättade om denna syn för min hustru och hon fick genast en bild av varför Herren visade mig just "svartmålade tår". Svartmålade tår är lätta att gömma med strumpor och skor. Du kan visa dig i offentliga sammanhang, samtala med människor i den lokala församlingen och ha "svartmålade tår" utan att någon ser eller märker det. På samma sätt kan man röra sig bland människor och må dåligt inombords utan att någon märker det. Ensamhet och depression är lätt att undanhålla från flyktiga bekanta, men det är viktigt att man gör någonting åt sin situation och inte fortsätter att dölja det. Det är faktiskt en själv som drabbas värst när man gör på det sättet.