Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
En introduktion till islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


Omvälvningar

Profetisk budbärare: Åke Forslin
Datum: 2004/5/10
Källa: Bed.nu

Gud vill resa upp många väktare som bygger upp en skyddsmur. Om inte muren är färdig i tid kommer allt som står på osäker grund att rasa och skövlas. Det kommer att skaka!

Ja, säger Herrens Ande, nu är det slut med att bygga på den där stenmuren med lösa stenar. Det har varit en tid då stenarna har lagts upp löst, men nu, säger Herren, ska du inte plocka någon mer sten, utan nu ska du få vara med och mura upp en mur, som väktarna kan stiga upp på. Det är tid att du börjar ta i ditt verktyg, som ska kunna sammanfoga den här muren.

Jag ska resa upp många väktare, som verkligen vill speja in vad som är på gång. För se, säger Herren det är saker på gång och om inte mitt folk har muren färdig, så kommer hela landet att bli skövlat med allt som är uppbyggt och som står på ostadig grund. Det är inte byggt på berget utan det är byggt på stolpar som är nedskjutna. Men säger Herren, det kommer att skakas!

Sprickor i marken

Jag ser i min ande, stora sprickor i marken. Jag ser hur folk faller ner, djupt ner, men det finns de som bär livlinor. Det finns de som vill släppa ner livlinor med livbojar på. Folk håller i livlinor. Jag ser i min ande hur det hänger massor av folk på dem, fyra till fem på varje livboj. Men det är de, som ingen har lärt att ge ut mitt Ord, säger Herren, för det kommer en tid då mitt Ord måste ges ut till de hungriga och törstande. Det finns de som törstar efter att höra vad Ordet säger, men säger Herren, det är slut på ritualer.

Det ska bli en fri förkunnelse där ingen ska bestämma vad som ska förkunnas, annat än den Helige Ande. För jag ska resa upp förkunnare, som ska vara så smorda av den Helige Ande att ingen ska kunna samtala med dem. De ska bara ge ut, de ska bara ge ut vad jag ger dem. Ingen ska kunna påverka dessa tjänare och tjänarinnor, som har dragit sig tillbaka i ensamhet. Men säger Herren, jag ska ge en speciell smörjelse och jag ska förblinda deras ögon så de inte ser det folk som finns framför dem, utan de ska bara se mitt ansikte och höra min röst, säger Herren. De har redan Ordet ingjutet i sin ande. Det ska komma en sån enorm andeutgjutelse ibland dessa tjänare, som jag har utvalt. För den jag har kallat, han är min tjänare för evigt om än vägen syns svår och trång så kommer den inte att vara trång för den som vill leva i frihet. All bundenhet ska jag lösa!

Den som känt sig ha gått med tunga skor, som har trampat marken så det har känts som bly i fötterna, de ska få nya skor, säger Herren. De ska vara så lätta att gå med. De ska inte känna trötthet.

Slut på stress

Det kommer också att ske mycket nytt. Det kommer att bli slut på tidspress, för tid finns det, säger Herren. Samtidigt är tiden kort. Det gäller att ta vara på tiden för det hastar, säger Herren. Det är så mycket som har varit tidspressat, så mycket som har varit förutbestämt, men säger Herren, nu är det slut om tiden. Nu är det bara mitt liv som gäller, för jag kallar i frihet. Jag vet att den Sonen har gjort fri, är verkligen fri. Han är fri att tjäna mig i den Helige Ande.

Det är många kvinnor som ska resa sig upp och som ska få uppleva en smörjelse, som kommer att leda dem fram. Jag ska stänga deras öron för kritik och från nedstämdhet. För kritiken kommer inte ifrån mig, säger Herren, utan det är den onde som vill slakta och förgöra som vill trycka ner.

Men säger Herren, det finns inget undertryck, det är bara övertryck som gäller och det är min Helige Andes smörjelse. Ni kommer att höra bruset av regn. Det kommer att falla ner så mycket regn över hela detta land som det aldrig har gjort på flera år, men säger Herren, det är väckelsens regn. Det är väckelsens och renhetens regn som ska flöda ifrån mig, säger Herren. Ett andligt regn och ett naturligt regn.

Jag ser i min ande många älvar som kommer att stiga till bristningsgränsen. Människor kommer att känna oro, men säger Herren efter oro kommer seger och då gäller det att ta reda på och se vad som har förstörts.

Men, säger Herren, det som känns svårt det är ändå ett tecken. De som upplever de svårigheterna måste se upp till himlen för att söka någonting där. Det är många som längtar efter att få se min härlighet, unga och gamla, men säger Herren, jag ska resa upp ett yngre folk, som ska gå ut ibland människor. Det har varit en tid av instängdhet. Det har varit en tid då mitt folk bara har suttit inne, men säger Herren, det är slut på det. Nu är det dags att gå ut och göra vad som står i mitt Ord: ”Gå ut i hela världen” och så ska jag låta min väckelse bryta fram, för det kommer en väckelsetid. Den är mycket nära!

Men det finns mycket svåra saker som först ska avgöras, men säger Herren, jag ska låta mitt folk gå segrande ur striden. För de som villigt har ställt sig upp och ropat om olika saker för detta land, de ska få jubla och triumfera. De ska känna att segern är vunnen över ondskans makt. De beslut som kommer att tas det kommer att bli en bedrövelse.

Smittosamma sjukdomar

Det är en mycket speciell och svår sjukdom, som kommer att spridas i detta land. Dock, jag ska beskydda mitt folk, säger Herren. Det som har varit för många, många år sedan kommer åter. Smittosamma sjukdomar. För det folket har gjort leder åter till besvärligheter. Det kommer en mycket, mycket svår tid. Men säger Herren, jag ska beskydda, jag ska beskydda den som har levt i frihet, den som inte har känt sig styrd och bunden av någonting.

Ni ska inte frukta, för era ögon kommer att se mycket svårigheter. Jag ser folk som gråter. Jag ser folk som är uttorkade. De ser så livlösa ut. Men säger Herren de ska åter få liv. De ska åter få liv när mina tjänare sträcker ut sina händer mot dem för det är läkedom. Det är läkedom bland de fria som ska övergå till de sjuka.

Frälsning till öppet fängelse

Jag förs in i ett jättestort fängelse. Jag ser bleka ansikten. Jag ser in igenom små gluggar och ser män och kvinnor, mycket bleka. De ser ut som att de saknar något i sina kroppar. Jag manas av Herren att öppna en dörr. Det kommer en man och frågar: ”Vad gör du? Ja, jag skulle vilja gå in här. Det går inte,” säger mannen.

Jag tar i handtaget. Dörren är olåst. Mannen skyndar sig till mig och säger:” Hur kan den vara olåst? ”Jag vet icke.” Jag öppnar dörren och går in, möter en man i ungefär 40 års åldern med mycket fint ansikte och med mörkt, kortklippt hår. Han börjar gråta och frågar: ”Var kommer du ifrån?” Jag svarar: ”Jesus har sänt mig hit till dig och han älskar dig.” Han gråter. Det är som att jag kan se att hans tårar är blodröda. Han frågar: ”Tror du att Jesus har förlåtit mig?” ”Ja,” svarar jag. Då hör jag vakten säga till mig: ”Du ljuger.” ”Nej,” säger jag. ”Jesus har förlåtit hans synd.” ”Omöjligt!” protesterar vakten. ”Möjligt! För det står i Guds ord att om dina synder än är blodröda så är de förlåtna.”

Då kommer vakten närmare och frågar, var jag kommer ifrån. Men jag svarar inget annat än, att Jesus har sänt mig hit för att gå till en syndare och säga att Jesus älskar honom. Och han älskar dig också. Då ser jag hur också han torkar en tår. Stor och mäktig man i uniform börjar torka en tår.

Då kommer bara orden till mig: ”Ställ er framför varandra.” Och jag känner att jag ska säga: ”Du hatar denna man.” Han frågar: ”Vad sa du?” ”Du hatar denne man!” Han står tyst. ”Ja eller nej.” ”Ja!” svarar han. ”Men Jesus älskar er båda två.”

Jag får då bara starkt i min ande: ”Du ska förlåta denne man.” ”Omöjligt.” ”Möjligt.” Helt plötsligt omfamnar han denna fånge som sitter inne. Då säger jag, ”Där ser du. Allt är möjligt. Det är möjligt att jag kan få be för er, att Jesus får komma in i era liv.” Fången svarar ja direkt.

- Men du då? säger jag till fångvaktaren, ska vi be? Ska vi falla ner på knä inför Jesu och be? Hans ögon är tårfyllda och han har svårt för att hålla tillbaka tårarna. Det kommer ett svagt: ”Ja.” Jag ber en bön för dem, omfamnar dem. Känner tiden är inne för att lämna dem, men då frågar fångvaktaren: ”Hur kom du in?” ”Genom de öppna dörrarna.” ”De var låsta”, säger han. ”Nej de var öppna. Det var ju t.o.m. öppet in hit där jag står. Det förstår du som är vakt, att när Jesus sänder någon så finns det ingenting som är låst.”

Han blir helt förundrad. Så får jag dessa ord till mig: ”Finns det någon Bibel här?. ”Ja.” Fångvaktaren går efter den och överlämnar den till den här mannen. Den intagne säger då att han har en Bibel hemma, sen han var i unga år.

Allt är möjligt

Jag kan förnimma att Gud vill använda sitt folk där dörrarna är stängda. Det kan vara stängda dörrar i församlingar, i kyrkor, på institutioner, anstalter, men nu vill Herren att hans folk ska söka sig ut. Det kan vara de som ligger på sitt yttersta, som Herren vill att hans folk ska gå in till och lägga sina händer på den sjuke och be trons bön.

Det är en syn som jag har sett och känt har med den sista tiden att göra. Fängelset kan lika gärna vara andra ställen för det är syndarna han vill komma till och de sjuka. Likaså till makthavarna, som fångvaktaren behöver möta Guds folk. Människor som tror sig vara i beslutande ställning är som fångvaktaren. Han representerar den grupp av folk i vårt land, som styr och bestämmer vad som ska ske.

Bed för allt som släppts in i landet

Just nu tonar riksdagshuset upp i en syn. Det är stora makthavare som kommer att skakas. Mitt folk, det är mycket som det behöver bedjas för. Det är mycket svåra saker som kommer att ske. Det är bara början det som skedde för något år sedan. Det är tid att be för allt som har släppts in i vårt land.

Det kommer att hända saker. Men det kommer nog att ske i mindre städer. Jag kan se en stad där det rinner en ganska stor å med ett ganska stort vattenflöde. Staden är uppbyggd så att den är lite större på ena sidan, lite mindre på den andra sidan med en bro över. Där kommer det att ske någonting mycket skakande.

Jag ser väldiga rökmoln som stiger upp. Det är någonstans i Mellansverige, men jag kan inte se vilken stad det är. Men jag kan se ett ungefär 20 - 25 meter brett vattenflöde, där det kommer att ske saker. Det är något uppror av något slag. Det är mycket rök som stiger upp. Hus kommer att brinna på några platser. Utmed en jättestor sjö kommer det att ske någonting.

Jag förs ut på ett jättestort fält där jag ser att det pågår en utbildning av något försvar. Det är mycket hästar som håller på få en speciell utbildning. Det har med försvar att göra. Men det kan likaväl vara några kravallförberedelser, där de här djuren kommer att bli använda. Man tränar hästarna mot dockor för att sparka ner, för att trycka ner människor. Det är en enormt otäck utbildning.

Olycka på motorväg

Jag förs på en stor motorväg med tre filer i vardera riktningen. Något svårt kommer att hända där på motorvägen, för jag ser flera, flera mil av bilar som står still. Det kommer att bli ett riktigt stopp i båda riktningarna. Det är någonting allvarligt!

Mitt folk kommer att behövas, säger Herren. Jag söker de som vill vårda sörjande. Jag söker den som vill ta sig an den som är i sorg, den som känner att allt är slut. Det är mitt folk som nu ska gå ut, det är dem som jag har kallat att gå. Jag ska vara med er och jag ska låta läkedom och kärlek flöda ut från era liv. Ingen ska kunna bestämma vad var och en ska göra. Jag ska ge order där behoven finns. Men ett ska ni alla bära – det är min kärlek.

Amen!