Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
En introduktion till islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


Straffdom

Profetisk budbärare: Åke Forslin
Datum: 2005/10/23
Källa: Bed.nu

Nöden är grunden för väckelse. När ett folk har det bra och lever i överflöd behövs inte Gud. Det är vad Bibeln talar om och det är vad vi ser i vårt land i denna tid.

Kl. 03.15 så lades en hand på mitt bröst och jag upplevde att det satt en person på sängkanten, och jag hör orden: "Om du tiger, min tjänare, måste jag kalla hem många till mig."

Då blev jag klarvaken och så kom ordet: Straffdom.

Mitt folk, som är kallade efter mitt namn, det närmar sig en ny straffdom till detta land. Det har hänt tidigare för ungefär 100 år sedan, säger Herren. Då levde ni av det som skulle vara mat för att leva ett lyckligt liv, men ni förvandlade det till er egen onaturliga glädje. Men jag grep in och lät väckelsevågen bryta fram och min härlighet var så utgjuten bland de bedjande. Men det var nöd.

Det var nöden som var grunden till väckelsen, mitt folk.

Nu stundar det åter en straffdom på grund av glädjens konstgjorda överflöd. Det är svåra tider över hela världen, men nu kommer det över ert land.

Efter en tid när jag låg här inför Herren så fick jag se, hur det flöt döda fiskar utmed havsstränderna. Det är ganska stora områden emot öster. Jag ser i min ande hur det är instängda fiskar, som guppar upp och ner och som bara andas sakta.

De är tänkt till levebröd, mitt folk, men nu har djävulen kommit för att låta detta levebröd bli förstört. Jag vill varna er för det som skall komma.

Jag ropar att min kropp ska få syndanöd

Se till att ni har mat för morgondagen, kanske för flera dagar framåt. Jag har varnat er för länge sedan. Gå tillbaka och se vad jag har sagt i mitt Ord, säger Herren, för nu skakas det.

Min kropp är i ett sjukt tillstånd. Jag lider, mitt folk. Tänk inte att ni hinner göra det i morgon, utan gör det nu, mina tjänare och tjänarinnor. Kom in i en syndanöd för straffdomens tid är så nära. Ser ni det inte, hör ni det inte hur havet bryter ut i vrede för att slakta och förgöra.

Det är stilla runt ert land, men vågen kommer. Den syns inte, en sjukdomsvåg väller in om ni inte vill beskydda ert land. Samlas i enhet och i kärlek, för genom allt Guds folk skall det gå ett band av kärlek.

Det är många som är nedtyngda av sjukdom och mörker, men säger Herren, stilla er och sök mitt ansikte för jag vill låta min hand bli utsträckt till läkedom och upprättelse. Hjälpen är nära där du finns men du må erkänna dina behov.

Jag ser i min ande hur det brinner små eldar utmed kusten mot öster. Jag ser hur det vid dessa eldar också finns en landsflagga. Den är uppsträckt så det urgamla korset syns.

Varför låter ni inte det urgamla korset synas ibland er? Varför hissar ni flaggan bara i sorg och glädje? Lyft upp den inför mitt ansikte för jag älskar er.

Ni som hängivet ropar i era hjärtan till mig, låt ert lands symbol synas på er som ett tecken på att ni bär mitt kors. Det jag gjorde på korset ska jag åter göra – jag led för alla sjukdomar – jag var sargad för er skull – jag lever ibland er.

Men jag känner mig plågad av oföretagsamheten. Jag känner mig plågad av den välfärd ni lever i, men straffdomen kommer, säger Herrens Ande.