Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
En introduktion till islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


Elden skall brinna

Profetisk budbärare: Åke & Sigrid Forslin
Datum: 2003/7/12
Källa: Bed.nu

Herren vill tända väckelsens eld och bygga en bönemur runt nordens länder. Nu är tiden inne att gå till verket!

Mitt kära folk, det är dags att tända elden! Det är dags att låta Andens eld brinna på den ena platsen efter den andra. Men jag ska handplocka dem som ska tända denna eld, som för evigt ska brinna. Den ska aldrig slockna för tiden är svår, men genom att tända elden så ska mitt Rike börja bryta fram. Det kommer att synas rök som stiger upp ifrån böneeldarna, säger Herren.

Det kommer att ske många samlingar under nattens timmar när mörkret faller på. Och endast elden ska ge ljus, för era ansikten ska avspeglas av värmen från den eld som brinner.

Det kommer också att uppenbaras saker när ni hör hur veden gnistrar och smäller och sprätter. Då kommer saker att ske i andevärlden. Det kommer att brytas ner många mörka andemakter som har nästlat sig in bland mitt folk, säger Herren, för allt vad världen ger och allt vad världen har att ge, det ger den också mitt folk.

Bygg en mur runt Norden

Det är många män och kvinnor som har dragit sig tillbaka p.g.a. ovärdighet, men den eld ni tänder ska bli en lykta för dem som vill söka sig tillbaka till mig. Där de ser elden brinna ska de veta att där är ett folk som vill ställa sig upp på muren och ropa till mig. För jag vill bygga upp en bönemur runt de nordliga ländernas gränser. Det är tid att muren blir bemannad!

Jag ser i min ande stenar som har varit till hinder för att gå från det ena landet till det andra. Men dessa stenar ska beträdas av den som vill stå och ropa, och som vill speja in när faran kommer. För det är mycket å färde som ska komma in mot de nordliga länderna. Det är så mycket orenhet. Se, säger Herren, det må byggas upp en andlig mur som kan motstå allt.

De betryckta reser sig i Herrens kraft

Och jag ser i min ande hur yngre människor söker sig fram till elden. De står på avstånd och lyssnar in vad de utvalda har att ropa. Se, säger Herren, den dagen kommer när de ska träda fram. Då ska de ropa med klar stämma till Herren och de ska få hjälp.

Skaran är inte så stor idag, men, säger Herren, den kommer att växa. De finns där redan men de har varit undanknuffade. De har varit nedtrampade av dem som vill göra allt själv. Men, säger Herren, de kommer att resa sig upp. Jag ser dem stå och trampa i dy, som i en sumpmark. De trampar och trampar men håller sig uppe vid ytan. Men de går närmare och närmare ett torrt land, det land som de ska bespeja för att inta.

Se, säger Herren, nu må mitt rike bli renat ifrån all orenhet och reningen må ske med den eld, som ska brinna på den ena platsen efter den andra. Det ska bli signalrökar som ska stiga upp som en pelare till mig, säger Herren.

Frukta inte, om det kanske inte är så bekvämt, men, säger Herren, när man får känna på att krafterna tryter under nattens timmar, då ska jag ge er kraft. Då ska jag se era sträckta händer och jag ska höra er lovsång stiga upp till mig i stillhet, säger Herren.

Eldens folk - ett frimodigt folk

Det är så mycket som världen har försökt att förändra i den sång som de sjunger till mig med hög röst, men säger Herren, sök er tillbaka till de tider när väckelsen bröt fram över de nordliga länderna. Då var det en speciell ton i sången, en sång om himlen och ett land som väntar den dag när ni får komma till mig. Det var andra tider, säger Herrens Ande, men de tiderna kommer inte igen på det sätt som det kom då, utan det kommer på ett nytt sätt, säger Herren.

Det folk som samlas vid elden ska få uppleva saker runt omkring sig. De ska inte frukta att träda fram i tid och otid, för de vet att de är speciellt utvalda utav mig för det är ett folk som älskar varandra, som bröder och systrar i Herren. De ska förnimma att genom allt Guds folk går ett band av kärlek, som håller dem tätt intill varandra. Och de ska bli inneslutna i min närhet, säger Herren, för det kommer att bli en tid av mycket svårigheter.

Men de som verkligen har ställt sig vid elden, de ska inte känna oro utan de ska vara beskyddade från allt. För saker har de offrat under en lång tid, det har varit svårt ibland, det har kanske t.o.m. varit svårt ekonomiskt, men säger Herren, ingenting skall fattas er för jag ska på olika sätt ge er det ni behöver, säger Herren. Så frukta icke utan gå från plats till plats så ska ni få känna min Härlighet, för jag älskar er.

Min kärlek ska ni bära till era nära och kära, för se, säger Herren, det stundar till väckelse bland era närstående. Se inte på hur det har varit, för jag vet att det är väckelse på gång som ska bryta fram. Så förbered er, så ska jag ge er allt vad ni ber om.

Se, mina tjänarinnor, säger Herren, jag ska se till er renhet, ni som lever i fullständig renhet enligt mitt Ord. Ni ska få vara med och bygga upp något nytt. Ni ska träda in i en barnmorsketjänst i mitt rike, för det är många barn som ska födas. Men de ska födas med smärta och tårar.

Det blir inte så lätt i den tid som ligger framför. Det kommer en mycket svår födslotid ibland mitt folk, och då är det viktigt att leva i Ordet, som kan ge tröst i de svåra stunderna. Det är många oönskade som ska komma till världen och komma in i mitt Rike.

Det kommer att bli en snabb födsel! (Mal 3:1) Ingenting ska kunna stoppa moderskötet som öppnar sig! Jag ser ett pärlband av barn, som är nyfödda och som vill komma till mig. Jag ska ta dem i min famn och jag ska välsigna dem och jag ska ge dem allt de behöver. Jag ska ge det som världen inte ger. Jag ska ge dem kärlek.

För jag älskar de nyfödda barnen, säger Herren, de som inte är önskvärda inte ens bland mitt folk, för dom ser på deras omständigheter, men jag ser på deras längtan att bli renade i mitt blod. Det blod som rann på mitt kors, det rann för försoning och för förlåtelse.

Det ska bli mycket blod utgjutet över de länder som ligger runtomkring Sverige, men säger Herren, ni ska inte frukta för vad som kommer att ske. Det kommer att skaka på olika platser. Ni kommer att känna där ni står, att det vibrerar på ett speciellt sätt men den som inte tar emot denna oro utan bara sträcker sina händer och ropar till mig, de ska få vara med i det som komma skall.

Mina barn är snart på väg och jag förbereder husrum dit ni ska föra dem. Och den som redan är utvald att ge dem den mat de behöver, dem ska jag smörja med helig Ande och välsignelse.

Det är många som vill gå renhetens väg efter en kort tid, för det kommer en tid av massdop på olika ställen! Jag hör i min ande en älv, som brusar så starkt, där kommer det att bli väckelsedop. Det kommer att bli en sån dopväckelse över alla Nordens länder!

Jag vet att det som uttalats för något år sedan är mycket nära. Det stora skördefältet som stod moget då, är övermoget nu. Så bärga in skörden medan tiden är öppen!

Amen

Med Kristi kärlek
Åke och Sigrid Forslin