Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
En introduktion till islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


Finland såsom Elias armé

Profetisk budbärare: T & G Sherman
Datum: 2004/11/17
Källa: InJesus.com

Profetiskt Ord till Finland (Även relevant för övriga Skandinavien och Europa)

Gud vill välsigna

Gud kommer att välsigna detta land ekonomiskt och Ryssland kommer att behöva de varor som produceras i ert land. Gamla fabriker kommer åter att öppnas upp. GUD KOMMER ATT STARTA NYA AFFÄRSRÖRELSER. TEKNOLOGIER SOM TIDIGARE FUNNITS I INDONESIEN KOMMER DENNA NATION ATT FORTSÄTTA ATT UTVECKLA. Ställen på Kaliforniens västkust i USA som inte kunde fortsätta, kommer till Finland.

Affärsfolk, gör er redo att starta nya företag. Mitt folk, köp upp konkursföretag och låt inte företagets anställda stanna om de inte brinner för Herren, är passionerade för sitt jobb, och vill vara med och bygga ett företag som är framgångsrikt. På så sätt kan ni stödja Israel, änkorna, föräldralösa och fattiga, ge arv till era barn och barnbarn, ha ett övermått av pengar att ge till annat gott arbete och möjligheten att finansiera väckelsen och vad Gud vill göra i Finland.

Gamla fabriker kommer att öppnas med nya varor. Teknologi- och tillverkningsmöjligheter som inte utnyttjades i Finland för flera år sedan, som ansågs vara omoderna, kommer nu att kunna användas. Uppfinningar kommer att föras till det finska folket som sedan kommer att spridas runt världen. Finland är en nation med fem miljoner människor. Gud har lagt envishet och arbetsmoral hos er. Det finns en helighet i denna kvinna som dansar på det baltiska. Denna kvinna har förlorat en av hennes armar och ett av hennes ben. Gud kommer att göra någonting som kommer att göra Ryssland till en vän med denna nation. För många av de unga spelar detta ingen roll, men för de äldre som förlorat familj och land, som förlorat sitt arv och som längtar till det som tillhör Finland, för dem kommer Gud att göra detta. Många är rädda att Putin kommer att invadera Finland, men jag ska säga er vad Gud kommer att föra till detta land - Han kommer att föra en armé av nyfrälsta som kommer att vända vågen av ondska. Om det inte kommer någon väckelse och ett ingripande från Gud i denna nation och i Europa, så blir det krig och ett fruktansvärt sådant. Islam invaderar Europa; de kommer genom Turkiet.

Genomgripande förändringar

Vita Européer vill inte längre ha barn, ett eller två som mest. Ursprungsbefolkningen i Europa minskar i antalet i rasande fart på grund av sitt själviska leverne - man säger att man inte vill bli besvärad av barn. Detta kommer att vända. Ett Guds ingripande kommer att vidröra Hans folk, över hela Europa. De kommer återigen att börja ha stora familjer fyllda av Guds Ande. Hör Herrens Ord. Det kommer att hända i Skandinavien! Jag säger dig vad som skall ske i ändens tid, vilket är nu. Jag mottog besök från Morgonstjärnan under sju dagar i sträck. Han berättade för mig om saker som jag aldrig tidigare berättat om, men som jag berättar om nu, och jag har mycket mer. Jag säger dig att Gud i all sin prakt kommer till denna nation. Allt Han behöver är en trofast skara människor som säger, "Ge mig Gud eller ge mig döden. Jag kommer inte att böja mina knän inför fienden längre. Ge mig frihet, Guds frihet, eller ge mig döden. Om det inte är värt att dö för, så är det inte värt att leva för."

Det kommer att bli martyrer i Europa. Det kommer att bli martyrer i Europa. Det kommer att bli martyrer i Europa. Det kommer en islamsk invasion. Det enda som kan stoppa dess tidsvåg, kommer att vara den tidsvåg som kommer genom Guds ära. Jag säger er, det kommer att bli jordbävningar som tecken på att Gud är verksam. Senaste gången jag var här sa Gud till mig att uttala detta (den kommande jordbävningen). Jag åkte hem och någon sa att det just varit en jordbävning i Estland som tydligt kändes ända upp till Skandinavien. Det var bara en liten sak.

SAKER KOMMER ATT SKE I DE BALTISKA LÄNDERNA, OCH DETTA KOMMER ATT RESULTERA I ENORMA SVALLVÅGOR SOM KOMMER ATT ÖVERSVÄMMA FINLANDS KUSTBAND. DETTA KOMMER ATT SKE OM EN INTE ALLTFÖR AVLÄGSEN FRAMTID OCH KOMMER ATT BLI ETT MÄKTIGT TECKEN PÅ DE VÅGOR AV GUDS ÄRA SOM ÄR I ANTÅGANDE.

Den helige Andes smörjelse

Det kommer att röras om i de baltiska länderna, den helige Andes vidrörande. Gud kommer att skaka de baltiska länderna. Estland, Lettland och Litauen kommer att bli välsignade av Finland. Hundratals med grupper kommer att åka dit och predika Evangeliet. Det kommer en så stark smörjelse att nya kyrkor kommer att planteras överallt. Existerande kyrkor kommer att ha Guds ära över sig. Många människor kommer att börja säga att Estland, Lettland och Litauen är precis likadant som Finland, de är fulla av Guds ära och prakt. Snälla, hör detta, därför att väckelsen kommer sedan att flyttas in i Ryssland. Miljoner av unga människor, 40 år och yngre, kommer att omvända sig till Gud. Vill någon se det i Ryssland? Det kommer, och det kommer att ske i era städer. Skaffa mängder med Biblar till era hushåll. Börja att lära er hur ni ska be för människor och hur ni andedöper dem i den helige Ande. Börja att lära er hur ni ska säga till människor: "Du kommer till Jesus, ge mig din hand, jag leder dig till Jesus just nu." Fråga dem inte, övertyga dem att komma till Jesus. Det betyder att handgripligen utmana dem och vara enträgna i ert bemötande av dem.

Ett Guds ingripande kommer att komma. Smörjelse för helande kommer att bryta ut för alla inom detta område. Andens gåvor kommer att komma i funktion på ett mäktigt sätt. Detta har redan börjat, och vi har bara två-tre år att förbereda oss. Detta kommer att öka på möten över hela Finland. Apostoliska tider är här. Gud kommer att resa upp män och kvinnor mellan 25 och 30 år som kommer att starta hundratals cellgrupper (husförsamlingar). De kommer alla att röra sig med tecken och under. När ni ser deras liv kommer ni att tro att ni befinner er i Apostlagärningars tidevarv. De kommer att vara Apostlar och Profeter och de kommer inte att bry sig om sin titel. De kommer inte att söka människors ära. De kommer att leva så nära Jesus att allt de vill är att representera Honom. HÖR HERRENS ORD; JESUSREVOLUTIONEN HAR BÖRJAT I FINLAND! Den är här nu!

Bed för presidenten

Jag känner mig helt salig som får berätta dessa saker som låter för bra för att vara sant, men det är inte för bra för att vara sant. Jag har inte ens berättat en bråkdel av vad Han kommer att göra. Det som kommer är så mycket större än vad vi kan ana. Om du berättar för människor vad du läser här kommer den smörjelse som är över mig också att komma över dig. Om du profeterar detta budskap så kommer smörjelsen. Var så säker. Om du går för att vinna de förlorade för Jesus, så kommer de att komma, de kommer att komma, de kommer att komma. Ingenting kan stoppa Honom som utför mirakler, Jesus - den radikale. Jag har gett er personliga uppenbarelser, nu profeterar jag för er nation. Jag profeterar till regeringen. Ett Guds ingripande kommer till regeringen. Det kommer att skaka, det kommer att bli en husrengöring. Ni måste be för presidenten och bevara henne därför att det finns en vilja hos Gud att göra henne till en evangelist för denna nation.

Vänd bort från synden

Herren planerar att vidröra de homosexuella i Finland och omvända tusentals av dem till Jesus. De är älskade av Gud. Vi måste också älska dem, vi måste också älska dem. Många av dem vill lämna sin livsstil, såsom drogmissbrukaren som egentligen inte vill vara en missbrukare. Enbart de mest våldsamma och onda vill stanna i sitt smutsiga mörker. Gud kallar människor ut ur det mörkret. Om du syndar inom områden som homosexualitet, otrohet och otukt, om du är bunden av droger, nedtyngd av depression och förkastelse, kasta då av ditt ok, och ta emot Jesus, för Han är den enda som kan göra dig fri. Uppenbarelsen om Jesus, Guds Son, kommer att invadera ditt liv med en kärlek som du aldrig känt förut och du kommer att lära känna Honom som är Vägen, Sanningen och Livet. Om du befinner dig i någon av de synder som jag nyligen nämnde, så behöver du bli desperat. Jag utmanar dig att bli desperat. Jag utmanar dig att göra vad helst är nödvändigt för att bli av med din last. Även om du behöver fasta, även om du måste berätta för någon, även om du måste utestänga människor i din omgivning som får dig att synda. Om din hand förleder dig till synd, så hugg av den! Om ditt öga förleder dig till synd, så riv ut det! Jag menar det inte bokstavligt, jag menar att du måste få bort synden ur ditt liv. Lämna över din börda till Herren. Guds nåd är över dig.

Jag älskar dig så mycket att du måste höra det från mitt eget hjärta. Jag är för dig, inte emot dig, säger Herren Gud. Jag har utvalt dig för Min storhet i Min ära. Jag kallar upp dig, kom upp till Mig och Jag ska visa dig stora och mäktiga ting som du aldrig vetat förut.

Översatt från engelska till svenska, läs originalet på InJesus.com