Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


Den falske profeten Muhammed

I haditherna (Muhammeds rapporterade uttalanden och gärningar), erkända av islams huvudgrenar, sunni och shia, och i koranen kan vi lära oss mer om Muhammed, vad han sa och vad han gjorde. Här nedan följer utdrag ur hans bisarra undervisning:

  • Muhammeds sista ord: En befallning om etnisk rensning
    I ett möte med judar deklarerade Muhammed att jorden tillhör Allah och honom själv. Han uttryckte även sin vilja att med våld driva ut judarna från den arabiska halvön:

    "Ni ska veta att världen tillhör Allah och Hans Apostel (Muhammed) och det är min vilja att driva ut er från Arabien [...]"

    (Källhänvisning: Bukhari vol. 4:392)

    När Muhammed låg inför döden upprepade han denna befallning: "Driv ut hedningarna (icke-muslimer) från Arabien[...]"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 5:716)
  • Det är ok att ljuga inom islam
    Muhammed gav sina anhängare tillåtelse att ljuga under olika omständigheter, men framförallt lögner som gagnar islams frambredande. Ur haditherna:

    "Allahs Apostel sade, 'Vem är villig att mörda Ka'b bin Al-Ashraf [en poet] som har skadat Allah och Hans Apostel? Då klev Muhammad bin Maslama up och sade, 'O Allahs Apostel! Vill du att jag mördar honom?' Profeten sade, 'Ja,' Muhammad bin Maslama sade, 'Tillåt mig då att ljuga för att förleda Kab.' Profeten sade, 'Du kan ljuga.'"

    (Källhänvisning: Bukhari vol. 5:369)

    Två vanliga lögner som vi möter i vardagen är: (1) "Terrorister är islamister som inte representerar sann islam. Det finns inget i islam som säger att man får döda." (2) "Muhammed har sagt att man inte kan göra någon till muslim med tvång. Man kan bara berätta."

    Läs mer om lögnens centrala roll i islam i artikeln "Rätten att ljuga inom islam".
  • Muhammed var rasist
    Muhammed refererade till mörkhyade människor med afrikanskt ursprung som "russinhuvuden":

    "Profeten [Muhammed] sade, 'Lyssna på och lyd din överordnade även om en etiopier vars huvud är som ett russin gjordes till din överordnade.'"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 1:662; vol 9:256)
  • Muhammed var slavägare
    Inte bara var Muhammed själv en slavägare, han såg inget fel med slaveriet som sådant och gav uttryckligen sina undersåtar instruktioner att slå (misshandla) sina slavar:

    "Skildrat av 'Abdullah bin Zam'a: Profeten sade, "Ingen av er bör slå sin fru på samma sätt som han slår sin slav och sedan ha samlag med henne under dagens sista timmar"
    (Källhänvisning: Bukhari vol.7:132)

    Värt att notera är att när svarta människor (med afrikanskt ursprung) omnämns i haditherna är de generellt refererade till som Muhammeds personliga slavar:

    "Sedan satte jag på mig kläderna och begav mig till Allahs Apostels residens, och se, han fanns i ett övre rum dit han steg upp via en stege, och en svart slav till Allahs Apostel satt på den första avsatsen."
    (Källhänvisning: Bukhari vol.6:435)
  • Islam ska påtvingas med våld
    "Allahs Apostel sade, 'Jag har blivit beordrad att slåss med folket tills de säger, 'Ingen, utom Allah, har rätt att bli dyrkad,' och vem som helst som säger, 'ingen, utom Allah, har rätt att bli dyrkad,' hans liv och egendom ska räddas av mig bortsett från Islamsk lag och hans räkenskaper ska vara med Allah, (antingen för att straffa honom eller förlåta honom.)"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 4:196)

    "När de helgade månaderna gått till ända skall ni döda avgudadyrkarna [icke-muslimer], var ni än träffar på dem; tag dem till fånga och omringa dem och lägg er i försåt för dem. Men om de visar ånger och villighet att förrätta bönen och betala allmoseskatten, lämna dem då i fred - Gud [Allah] är ständigt förlåtande, barmhärtig."
    (Källhänvisning: Koranen 9:5)
  • Alla som lämnar islam ska mördas
    Muhammed befallde att alla som lämnade islam skulle dödas. Ur haditherna: "Jag skulle ha dödat dem i enlighet med Muhammeds befallning, 'Låt döda den som lämnar den Islamska religionen.'"
    (Källhänvising: Bukhari vol. 4:260; vol 5:630; vol. 9:57).
  • Heligt krig (jihad) garanterar en muslim inträde till paradiset
    "Profeten sade, 'Den människa som deltar i heliga krigsslag för Allahs sak och ingenting tvingar honom att göra så bortsett från tron på Allah och Hans Apostlar, ska kompenseras av Allah antingen genom en belöning, eller krigsbyte (om han överlever) eller genom att bli upptagen i Paradiset (om han dödas i strid som martyr).'"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 1:35)



    "Profeten sade, 'Ingen som kommer in i Paradiset kommer att vilja återvända till denna värld även om han erbjöds allt, förutom martyren som vill återvända till denna värld och dödas 10 gånger för den stora hedern som har getts honom'."
    (Källhänvisning: Sahih Muslim, chapters 781, 782, The Merit of Jihad and the Merit of Martyrdom.]
  • Muhammed uppmanade sina anhängare att mörda kritiker
    Muhammed var en bitter och hämndlysten man som vid ett flertal tillfällen lät mörda människor som ifrågasatte eller kritiserade honom. Exempelvis lät Muhammed mörda folk med judisk bakgrund eftersom dessa ofta kritiserade honom:

    Aposteln [Muhammed] sade, "Döda varje jude som kommer inom räckhåll för er." Därefter attackerade Muhayyisa b. Masud den judiske köpmannen Ibn Sunayna, som de hade sociala och affärsmässiga relationer med, och dödade honom. Huwayyisa, den äldre brodern, som inte var muslim vid detta tillfälle, började slå Muhayyisa, och sade, "Du Guds fiende, dödade du honom trots att du är välnärd på grund av hans välstånd?" Muhayyisa svarade, "Om han som beordrade mig att döda honom åter beordrade mig att döda dig skulle jag hugga huvudet av dig"
    (Källhänvisning: A. Guillaume, "The Life of Muhammad", s. 369; fler exempel: Bukhari vol. 3:687; vol 3:72)
  • Kvinnor är mentalt efterblivna
    "Muhammed frågade några kvinnor, 'Är inte en kvinnas vittnesmål jämförbart med hälften av en mans?' Kvinnorna sade, 'ja', Han sade, 'Detta beror på att kvinnor är mentalt efterblivna.'"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 3:826)
  • Enligt Muhammed är kvinnor ett ont omen
    "Nedtecknat av Ibn 'Umar: Onda omen nämndes i Profetens närvaro. Profeten sade, 'Om det är ett ont omen i något, så är det i huset, kvinnan och hästen'"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 7:31
  • Om man talar illa om en avliden hamnar denne i helvetet
    Muhammed sade, "Du talade väl om denne, så Paradiset har bestämts åt honom; och du talade illa om denne, så helvetet har bestämts åt honom. Ni är Allahs vittnen på jorden."
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 2:448)
  • Gud (Allah) skapade Adam 27,4 meter hög
    "Profeten sade, 'Allah skapade Adam och gjorde honom 27,4 m (60 cubits) hög.'"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 4:543)
  • Satan kan övernatta i din näsa
    Satan kan bli utspolad om man sniffar vatten upprepade gånger. Hur stor är Satan (Iblis)? Är han allestädes närvarande i allas näsor?

    "Abu Huraira rapporterade: Allahs Apostel (Frid vare med honom) sade: När någon av er vaknar upp från sömnen och utför en rening, måste han tvätta sin näsa tre gånger, för djävulen spenderar natten på näsans insida."
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 4, nr. bok 54, nr. 516; Muslim vol. 1, bok 2, nr. 462)
  • Muhammed förbjöd sina anhängare att spela schack
    "Buraida rapporterade på sin faders auktoritet att Allahs Apostel (frid vare med honom) sade: Han som spelar schack är som en som färgar sin hand med köttet och blodet från ett svin."
    (Källhänvisning: Muslim bok 28, nr. 5612)
  • Människor förvandlas till råttor, grisar och apor
    "Abu Huraira rapporterade att Allahs Budbärare (frid vare med honom) sade: En grupp Israeler försvann. Jag vet inte vad som hände den, men jag tror att den undergick en process av metamorphosis och antog skepnaden av råttor."
    (Källhänvisning: Muslim bok 42, nr. 7135; Bukhari vol. 4, bok 54, nr. 524)
  • Muslimer har en tarm medan icke-muslimer har sju!
    Ibn 'Umar rapporterade att Allahs Budbärare (frid vare med honom) sade att en icke-muslim äter med sju tarmar medan en muslim äter med en tarm."
    (Källhänvisning: Muslim bok 23, nr. 5113-5116)
  • Bedjande människor vända mot himlen kan få sina ögon utryckta
    "Abu Huraira rapporterade: Människor bör undvika att se mot himlen när de ber, annars kan deras ögon ryckas ut."
    (Källhänvisning: Muslim bok 4, nr. 862-863)
  • En flugas ena vinge innehåller gift, den andra har motgiftet
    "Profeten sade, 'om en husfluga faller i någon av eran dryck, bör han dippa den i drycken, för den ena av dess vingar har en sjukdom och den andre har botemedlet för sjukdomen.'"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 4, bok 54, nr. 537)
  • Feber kommer från helvetets eld och kan kylas ned med vatten
    Feber är kroppens sätt att försvara sig mot främmande bakterier eller virus som angripit kroppen. Bakterier och virus överlever nämligen inte när värmen i kroppen stiger. Visserligen fanns inte denna kunskap under 600-talet när Muhammed levde, men om Muhammed verkligen var Guds profet, så borde han ha vetat detta. Läs "profetens" ord:

    "Skildrat av Aisha: Profeten sade, 'Feber kommer från helvetets eld, så kyl den med vatten.'"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 4, bok 54, nr. 484, 486)
  • Stort hårigt födelsemärke bevis för profetkallelse?
    Haditherna förklarar att när koranen refererar till Muhammed som profeternas insegel (Surah 33:40), så var inseglet ett stort hårigt födelsemärke som han hade på ryggen. Detta är funnet i både Bukharis (Källhänvisning: vol 1:189; vol 4:741) och Muslims (Källhänvisning: bok 30, nr 5793) hadither. Detta födelsemärke var enligt Tabari och andra muslimska auktoriteter ett fysiskt bevis på Muhammeds profetskap. Ett sådant bevis kan inte accepteras. Sådana idéer finns i hedniska traditioner från primitiva kulturer, men är inte en del av den judiska och kristna läran.

    Både Bukharis och Muslims hadither beskriver vad som hände när Muhammed fick en ny uppenbarelse. Det ringde i hans öron, han föll till marken, blev röd i ansiktet, svettades kopiöst, stönande och dreglade. Detta kännetecken fanns framförallt hos urtida hedniska religioner, men har aldrig noterats hos Bibelns profeter.
  • Den 53-årige Muhammed fullgjorde äktenskap med 9-årig flicka
    Vad skiljer Muhammed från en svensk pedofil som reser till Thailand för att ha sex med småflickor?

    "Skildrat av Aysha: att Profeten gifte sig med henne när hon var sex år gammal och fullgjorde äktenskapet när hon var nio år gammal, och sedan stannade hon hos honom i nio år [till hans död]"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 7:64)
  • Muhammed tyckte om att smeka och kela med småflickor
    Uppenbarligen var Muhammed så intresserad av att smeka och kela med små flickor till den grad att han kritiserade ett lagenligt giftermål mellan två vuxna:

    "Skildrat av Jabir bin 'Abdullah: När jag gifte mig sade Allahs Apostel till mig, 'Vilken slags kvinna har du gift dig med?' Jag svarade, 'Jag har gift mig med en mogen kvinna' Han sade, 'Varför, tycker du inte om oskulder och att kela med dem?' Jabir sade också: Allahs Apostel sade, 'Varför gifte du dig inte med en ung flicka så att du kan kela med henne och hon med dig?'"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 7 bok 62 nr 17)
  • Muhammed åtrådde sin adopterade sons hustru
    Muhammed åtrådde sin adopterade son Zaid ibn Harithas hustru Zaynab bint Jash. Zaid skiljde sig därför ifrån henne på "Allahs befallning" så att Muhammed istället kunde gifta sig med henne. Ur koranen:

    "Minns [Muhammed] vad du sade till honom som Gud visade Sin nåd och som du själv visade stor välvilja: 'Behåll din hustru och frukta Gud!' Och av rädsla för människorna gömde du inom dig vad Gud skulle ge till känna, fastän du inte bör frukta någon utom Gud. Men då Zaid skilde sig från henne gav Vi henne som hustru åt dig för att visa att ingenting hindrar en troende att ingå äktenskap med sin adoptivsons hustru, sedan bandet mellan dem har upplösts. Guds vilja måste ske" (Koranen, surah 33:37).

    Denna vers visar att Muhammed åtrådde Zaynab medan hon var gift med Zaid och att det var Allah som fick Zaid att skilja sig till Muhammeds fördel. Detta skiljer sig markant från Bibelns Gud som hatar skilsmässa (Mal. 2:13-16) och har följande att säga om dem som lustar efter gifta kvinnor:

    "Ni har hört att det är sagt: Du skall inte begå äktenskapsbrott. Jag säger er: Var och en som med begär ser på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta" (Matt. 5:27-28).
  • Muhammed misslyckades i ett direkt profetskapstest
    Muhammed blev satt på prov för att bevisa att han var Guds profet. Han misslyckades kapitalt. Han blev tillfrågad att förklara varför ett barn ofta ser mer ut som den ena föräldern än den andra. Muhammed sade då att ängeln Gabriel kom och uppenbarade sanningen för honom i denna fråga. Det handlar här alltså om gudomlig uppenbarelse och inte bara om hans personliga åsikt. Han sade att barnet kommer att likna den förälder som får orgasm snabbast i det samlag då befruktningen sker. Studier av genetik och DNA dementerar denna "uppenbarelse".
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 4:546)
  • Muhammed trodde på magi, "det onda ögat", amuletter, onda omen osv.
    Han var vidskeplig gällande många saker och uppfann konstiga regler för toalettbesök (Källhänvisning: Bukhari vol 1:144; vol. 4:110-111; Muslim bok 2, nr. 458). Muhammed blev rädd när vinden blåste hårt (Källhänvisning: Bukhari vol. 2:144). Han blev också rädd vid solförmörkelser, då han trodde att Domens dag kommit.
    (Källhänvising: Bukhari vol. 2:167)
  • Enligt haditherna var Muhammed stundtals besatt & förhäxad
    Som om det tidigare nämnda inte vore illa nog, undervisar haditherna oss om att Muhammed vid vissa tillfällen var besatt. Vid dessa tillfällen ljög han och gjorde lustiga saker.

    Skildrat av A'isha: En gång var Profeten så förhäxad att han började yra om att han gjort någonting som han faktiskt inte hade gjort (Bukhari vol. 4:400).

    A'isha rapporterade att en jude från det judiska Banu Zuraiq som kallades Labid b. al-A'sam förtrollade Allahs Budbärare (frid vare med honom) med resultatet att han (under förtrollningens påverkan) kände att han hade gjort något när han faktiskt inte hade gjort detta. Detta tillstånd kvarstod ända till den dag eller tills den natt då Allahs Budbärare (frid vare med honom) bad Allah intetgöra förtrollningens effekter (Muslim 26:5428).

    Muslimska auktoriteter har medgett att Muhammed under vissa tillfällen varit under demoniskt inflytande pga vissa verser i koranen. Dessa verser blev senare borttagna ur koranen och har kallats "satansverserna" (Surah 53:19,20).
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 4:400; vol. 4:490; vol. 7:661; Muslim bok 26, nr 5428-5429)
  • Muhammed blev rik genom plundringståg
    Haditherna säger att Allah gjorde Muhammed rik genom erövringar och plundringar. Utifrån islams egna skrifter kan vi alltså konstatera att Muhammed livnärde sig genom att stjäla från icke-muslimer. Vad kallas någon som stjäl från andra med våld?

    "När Allah gjorde Profeten rik genom plundringståg [...]"
    (Källhänvisning: Bukhari vol. 3:495)
  • "Practise what you preach"
    Muhammed höll inte själv de regler och traditioner som han påtvingade sina anhängare. Bl.a. hade han fler hustrur än fyra (elva!) (Källhänvisning: Bukhari vol. 1:268) och skrev inget testamente (Källhänvisning: Bukhari vol. 4:1-3)
  • Muhammed var osäker på sin egen frälsning!
    Muhammed hade inga tröstande ord att säga till en nybliven änka trots att den döde hade svurit sin lojalitet till Muhammed och Allah. Muhammed uttrycker sin hoppfullhet över denne själs frälsning, ingen visshet. Dessutom uttrycker Muhammed osäkerhet över sin egen frälsning (!).

    "Vid Allah, trots att jag är Allahs Apostel vet jag inte vad Allah kommer att göra med mig."

    (Källhänvisning: Bukhari vol. 5:266)

Muhammed - sann profet?

Vem var då Muhammed? Var han en sann profet, vilket han sade sig vara? Svaret måste självklart bli nej. I Bibeln står skrivet:

Akta er för de falska profeterna, som kommer till er klädda som får men i sitt inre är rovlystna vargar. På deras frukt skall ni känna igen dem. Inte plockar man väl vindruvor från törnbuskar eller fikon från tistlar? Så bär varje gott träd god frukt, men ett dåligt träd bär dålig frukt. Ett gott träd kan inte bära dålig frukt, inte heller kan ett dåligt träd bära god frukt. Ett träd som inte bär god frukt blir nerhugget och kastat i elden. Alltså skall ni känna igen dem på deras frukt (Matt. 7:15-20).

För den som inte lever i total villfarelse, är det uppenbart att Muhammed var en falsk profet. Det ser vi på frukten av hans liv - otukt, pedofili, mord, lögner, stölder, girighet, avtalsbrott, svartkonst och avund. Om du följer Muhammed så kommer du att dela hans öde. Muhammeds öde innebar för honom ett evigt liv i jordens inre, det som Bibeln kallar helvetet.

Lyssna på vad Guds ord säger:

Bibeln är tydlig med att påvisa att det bara finns en väg till Gud:

Jesus är stenen som ni byggnadsarbetare kastade bort, men som blev en hörnsten. Hos ingen annan finns frälsningen. Inte heller finns det under himlen något annat namn, som givits åt människor, genom vilket vi blir frälsta (Apg. 4:11-12).

Bibeln varnar tydligt för kommande falska profeter:

Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda. Jag har nu sagt er detta i förväg. Om de alltså säger till er: Han är i öknen, så gå inte dit, eller: Han är i de inre rummen, så tro det inte (Matt. 24: 24-26).

Bibeln avslöjar Guds motståndare - Antikrist:

Vem är lögnaren, om inte den som förnekar att Jesus är Kristus? Den är Antikrist som förnekar Fadern och Sonen (1 Joh. 2:22).

Bibeln varnar tydligt för konsekvensen av att modifiera den heliga Skriften:

För var och en som hör profetians ord i denna bok betygar jag: Om någon lägger något till dessa ord skall Gud på honom lägga de plågor som det är skrivet om i denna bok (Upp. 22:18).

Bibeln varnar tydligt för syndens straff:

Men de fega, de otroende och de skändliga, mördarna, de otuktiga, trollkarlarna, avgudadyrkarna och alla lögnare skall få sin del i sjön som brinner av eld och svavel (Upp. 21:8).

Syndens lön är döden och de som inte omvänder sig i tid hamnar slutligen i helvetet. Muhammed omvände sig inte i tid, men ännu finns tid för dig som inte känner Herren. Sök Gud med hela ditt hjärta och hela din själ och du ska finna Honom.

Omvänd dig innan det är för sent. I helvetet finns ingen nåd.